چگونه مشتری خود را بشناسیم
اکتبر 9, 2018
برون سپاری کارها
اکتبر 23, 2018
افزایش فروش

افزایش فروش

بازار امروز با 20 سال پیش بسیار متفاوت است. همه چیز عوض شده است، رقبا بسیار قوی و زیاد شده اند شما ببینید در 20 سال پیش چه تعداد  رستوران و یا داروخانه و یا … در شهر وجود داشت و الان چه تعداد وجود دارد؟؟ کسب‌‌و‌کار دقیقا مانند جنگ است. شما در میدان نبرد نمی‌توانید ناله کنید، نمی‌توانید اعتراض کنید یا بهانه بیاورید. شما فقط باید با استراتژی بهتر بر دشمن پیروز شوید. ایده استراتژی از آنجا شکل گرفت که در نبردها همیشه شرایط و منابع یکسان نبود. عده‌ای به این فکر افتادند که چگونه می‌توان با منابع و امکانات کمتر بر رقیب قوی‌تر پیروز شد

استفاده از محرک های فروش

پس از تحقیقات زیادی که در  بازار انجام شده محققان دریافتند که در گفتگوی فروش می توانید از چند محرک روانشناختی استفاده کنید که منجر به خرید فوری مشتری می شود

قدرت جبران

اولین و قوی ترین دلیل خرید افراد جبران کار شماست انسان نیاز عمیقی به جبران کارهایی دارد که دیگران برایش انجام می دهند. ما به ذاته دوست داریم کار خوبی که در حقمان شده و محبت ها و لطف های دیگران را جبران کنیم

اولین نوع جبران، جبران احساسی هست به این معنی که اگر احساس خوبی به من بدهید احساس خوبی به شما خواهم داد و این کار را می توانید با مهربانی ، پرسیدن سوالات خوب از مشتری و از همه مهمتر گوش دادن به مشتری و ایجاد حس مهم بودن در مشتری این حس را در مشتری بوجود بیاورید.

می توانید از مشتری سوالات هوشمندانه ای درباره شرایطشان بپرسید و بعد از آن نشان بدهید که محصول و خدمات شما دقیقا به همان سوالات پاسخ میدهد و مشکلشان را حل میکند . مطمئن باشید که مردم با اطلاعات خودشان مخالفت نمیکنند اینکار فروش را راحت تر می کند

مکالمه ی اثر گذار

در یک مکالمهٔ فروش باید تمام صحبت در مورد مشتری و نیاز مشتری باشد هیچگاه، تاکید می کنم هیچگاه در مورد خودتان و  یا کسب و کارتان صحبت نکنید فقط در مورد این موضوع صحبت کنید که کسب و کار شما چطور می تواند مشکل مشتری را حل کند فرض کنید شما در کسب و کار  فروش گوشی موبایل هستید و می خواهید کسب و کارتان را برای مشتری توضیح بدهید یکی از اشتباهات متداولی که افراد انجام می دهند اینست که می گویند ما به عنوان اولین وارد کننده فلان گوشی و یا نمایندگی رسمی فلان شرکت و جملاتی از این قبیل که هیچ ربطی به مشتری ندارند و مشتری اصلا دوست ندارد بداند که شما اولین وارد کنندهٔ گوشی هستید و یا هر چیز دیگری، مشتری فقط می خواد یک گوشی بخرد و یکی از بهترین معرفی ها اینست که بگوید ما به افرادی که می خواهند یک گوشی تهیه کنند با توجه به نیازی که دارند بهترین گزینه های مورد نظر را معرفی می کنیم تا هم نیازشان برطرف شود و هم هزینهٔ زیادی نکرده باشند. اینطور شما در جهت نیاز مشتری صحبت کردید و برای مشتری صحبت هایی شنیدنی و قابل گوش دادن هستند

سومین محرک فروش

: سه ماه پیش بود که در دفتر کارم نشسته بودم که  یک صدای مهیبی شنیدم از در دفتر بیرون آمدم. هوا هم کاملا مه آلود بود و هیچ جا را درست نمی دیدم که ناگهان…..

مطمئنم که الان کنجکاو شدید ادامهٔ این داستان را بشنوید

سومین محرک فروش مربوط میشود به داستان :

داستان ها همیشه توجه را جلب می کنن و یک محرک قوی برای امر فروش به حساب می یان و شما می تونید از داستان های کوچک و جذاب برای فروش محصولات و یا خدماتتان استفاده کنید

 

 

دیدگاه ها بسته شده است