چگونه جذاب و دوست داشتنی باشیم
چطور جذاب و دوست داشتنی باشیم
دسامبر 15, 2016
ارتباط موثر چگونه است
ارتباط موثر چگونه است
دسامبر 16, 2016
جلب اعتماد مشتری

جلب اعتماد مشتری

جلب اعتماد مشتری

بنام خدا

جلب اعتماد مشتری

بزرگترین سرمایه ی هر کسب و کاری مشتری های آن کسب و کار هستند و جلب اعتماد مشتری ها یعنی افزایش سرمایه ی آن کسب و کار. شاید تا کنون بارها پیش آمده باشد که مسافت طولانی را بپیمایید و برای تهیه ی کالای مورد نظرتان به یک مرکز خرید در آن سوی شهر بروید و این در حالی است که همین کالا در 500 متری منزل شما نیز یافت می شود و چه بسا با همین قیمت و شاید هم کمی ارزانتر. پس چه اتفاقی می افتد که این مسافت را طی می کنید و فقط در نزد همان شخص خرید خود را انجام می دهید؟آری او توانسته اعتماد شما را به خودجلب کند و همین مسئله باعث شده شما کالایتان را فقط از وی بخرید.

در این مقاله قصد دارم در مورد روش های جلب اعتماد مشتری مطالبی را با شما به اشتراک بگذارم. طی تحقیقاتی دانشمندان دریافتند که مغز انسان به دو عامل واکنش نشان می دهد

  • افزایش سود
  • کاهش ضرر
افزایش سود و کاهش ضرر

در این تحقیق بیان شده عامل کاهش ضرر برای2.5 برابر بیشتر از افزایش سود تاثیر گذار است و این مسئله نشان می دهد که

ضرر برای انسان دردناک است

به همین دلیل سعی می کند تا می تواند از ضرر دوری کند و اگر شما یک فروشنده هستید باید از این مسئله به خوبی استفاده کنید و به مشتریانتان این اطمینان را بدهید که با خرید از شما ضرر نمی کنند و بعد از آن به آنان بفهمانید که معامله با شما باعث افزایش سود آنها می شود. اما این سخنان را همه می گویند ولی شما باید در عمل آن را ثابت کنید.

چهار راهکار برای جلب اعتماد مشتری

  • توصیه به عدم خرید: گاهی توصیه به عدم خرید یک لطف بزرگ در اول در حق خود شما و سپس در حق مشتری است . هرگاه به این نتیجه رسیدید که هیچکدام از خدمات محصولات و خدمات شما برای مشتری مناسب نیست او را از خریدش منصرف کنید و همیشه در نقش یک مشاور باقی بمانید نه یک فروشنده حتی اگر این کار به ضرر شما باشد مطمئن باشید آن مشتری برای شما در آینده سود زیادی برای شما دارد. مثلا اگر شما فروشنده موبایل هستید بجای پرسیدن میزان بودجه ی مشتری از او بپرسید می خواهد چه استفاده ای از آن انجام دهد و سپس گوشی مناسب را معرفی کنید و اگر متناسب با نیازش گزینه ای نداشتید او را به کس دیگری ارجاع دهید می دانم این کار سختی است اما فقط یک بار امتحان کنید من تضمین می دهم سایر خرید های این مشتری و اقوام و دوستانش از شماست
  • استفاده از نظرات مشتریان راضی: یکی از قوی ترین ابزر ها برای جلب اعتماد مشتری است. ذکر چند کلمه از مشتریان راضی و خوشحال چنان تاثیر عمیقی بر مشتریان می گذارد که شما با یک ساعت صحبت کردن نمی توانید بگذارید.
  • نوشتن مزایا و معایب محصول : همیشه با دیدگاه مشتری به محصول بنگرید تمامی مشخصات محصول خود را یادداشت کرده و از خود بپرسید این محصول چه مزیتی برای مشتری دارد. مزیت ها را بیابید و آن ها را بنویسید و کار مهم تر آنست که معایب را هم بیابید و در صادقانه ترین شکل ممکن به مشتری ارائه دهید
  • ارائه ضمانت : این موضوع مهم را بررسی کنید که ارائه چه ضمانت هایی برای شما امکانپذیر است و البته برای مشتری ها قابل توجه است. امکان پس گرفتن محصول در صورت عدم رضایت مشتری را بررسی کنید اگر بتوانید این کار را انجام دهید بهترین ضمانت ممکن را ارائه داده اید.
4 عامل جلب اعتماد مشتری

هموراه بیاد داشته باشید اعتماد تنها چیزی است که المثنی ندارد پس سعی کنید هیچگاه آن را خراب نکنید

1 دیدگاه

  1. majid گفت:

    باسلام خیلی مطالب های جالب هستند ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *